Monday, August 31, 2009

UCAPAN PENGHARGAAN KEMERDEKAAN

Saya mengambil kesempatan ini sempena sambutan hari kemerdekaan negara kita Malaysia yang ke 52 untuk mengucapkan SELAMAT HARI MERDEKA KE 52 kepada...

1. Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong dan Duli Yang Maha Mulia Raja Permaisuri Agong.. dan Majlis Raja-Raja Melayu Malaysia... Daulat Tuanku!

2. Perdana menteri Malaysia dan barisan kabinetnya. ahli-ahli parlimen seluruh negara termasuklah sebelah pihak pembangkang dan kerajaan..termasuk juga para senatornya.

3. Ketua Turus Angkatan Tentera malaysia...pegawai-pegawainya dari yang berpangkat Jeneral
hinggalah ke pangkat prebet...

4. Ketua Polis Negara Malaysia..dan seluruh pegawai tertinggi dan juga anggota PDRM

5. Seluruh warga Malaysia tanpa mengira bangsa, kulit dan agama yang bertanggungjawab menjaga keamanan, keharmonian, keluhuran, ketenteraman perpaduan kaum-kaum di Malysia.
Sesungguhnya kita mampu menjadikan kita 1MALAYSIA!

Ada lagi!... kepada penghasut-penghasut, pemfitnah-pemfitnah yang cuba meruntuhkan perpaduan kaum juga Selamat Merdeka!! dengan ucapan marilah kita sama-sama membina negara bangsa kita!..Kita sudah tiada masa!.. Majulah dengan gagah perkasa!!

2 comments:

Norawi August 31, 2009 at 2:57 AM  

kepada yang tak pernah mandi selama seminggu dan baru terlena dari mimpi2 ngeri,lihat kanan dan kiri,lihat depan dan belakang.Ucapkanlah kata "MERDEKA,MERDEKA,MERDEKA kepada mereka seperti mengucapkan "AKU CINTA KAMU".

Buat sdr.Tudung Duang,semoga anda maju jaya dalam segala lapangan kehidupan.

Tudung Duang August 31, 2009 at 2:03 PM  

Sdra Norawi...

Ucapan terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya..
MALAYSIA!...Aku Cinta padamu.

SELAMAT DATANG


RENUNGAN.....

Memuji bukan bermakna menyokong, mengkritik tidak bererti membenci. berilah pujian di depan umum dan berilah kritikan secara empat mata. Jangan mengecam mereka yang sudah berusaha tetapi gagal tapi kecamlah mereka yang gagal berusaha...

-Pepatah Tibet-

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP